Hän oli mukana RMS Titanicin neitsytmatkalla ja joutui onnettomuudesta pelastuttuaan julkisen halveksunnan kohteeksi. [19] After the ship collided with an iceberg 400 miles south of the Grand Banks of Newfoundland on the night of 14 April 1912, it became clear that it would sink long before any rescue ships could arrive. IMM was a holding company that controlled subsidiary operating corporations. He gave Captain Rostron a message to send to White Star's New York office: .mw-parser-output .templatequote{overflow:hidden;margin:1em 0;padding:0 40px}.mw-parser-output .templatequote .templatequotecite{line-height:1.5em;text-align:left;padding-left:1.6em;margin-top:0}. Lord Ismay (Hastings Lionel Ismay, 1st Baron Ismay) (født 21. juni 1887, død 17. december 1965) var NATO's generalsekretær fra 1952-1957 Some papers called him the "Coward of the Titanic" or "J. Brute Ismay", and suggested that the White Star flag be changed to a yellow liver. Pontosan nyolcvan éve, 1937. október 17-én hunyt el a White Star Line hajózási társaság, a Titanic tulajdonosának főrészvényese, és nagyhatalmú elnöke, Joseph Bruce Ismay. After the tragedy, Ismay's wife Florence ensured the subject of Titanic was never again discussed within the family. Aussi, s'il a été sévèrement malmené par le sénateur Smith qui n'a cependant pas donné de preuves engageant sa responsabilité[28], Ismay a été exonéré de toutes fautes par la commission britannique[35]. [2] In 1912, he came to international attention as the highest-ranking White Star official to survive the sinking of the company's new flagship RMS Titanic, for which he was subject to severe criticism. Lorsque le navire coule, un Allemand, le lieutenant Petersen, sauve Ismay pour qu'il soit condamné. In a highly controversial move, during construction of the first two Olympic class liners, Ismay authorised the projected number of lifeboats reduced from 48 to 16, the latter being the minimum allowed by the Board of Trade, based on the RMS Olympic's tonnage.[17][18]. Ismay, qui espérait conserver la direction de la White Star Line, voit sa demande refusée[2]. Ce faisant, il contribua à sauver des vies[19]. He also received a summons to appear before a Senate committee headed by Republican Senator William Alden Smith. He then went to New York City as the company representative, eventually rising to the rank of agent. Il décide de la construction de quatre paquebots gigantesques au luxe inégalé dans la lignée de l’Oceanic voulu par son père : ce sont les Big Four : le Celtic, le Cedric, le Baltic et l’Adriatic. Ismay later testified at the Titanic disaster inquiry hearings held by both the U.S. Senate (chaired by Senator William Alden Smith) the following day, and the British Board of Trade (chaired by Lord Mersey) a few weeks later. Though cleared of blame by the official British inquiry, Ismay never recovered from the Titanic disaster. Smith avait en effet pour ambition de dénoncer les agissements de la compagnie, et à travers elle, les trusts en général. Jay Pharoah and Bobby Moynihan killed it as castmates on "SNL." À son retour, il est affecté aux bureaux new yorkais de la compagnie familiale[1]. Il est le fils aîné de Thomas Henry Ismay et de Margaret Bruce[1]. Son père convoque alors un assistant et lui dit : « Veuillez informer le nouvel employé de bureau qu'il n'a pas à laisser traîner son chapeau et son manteau dans mon bureau ». Il accepte cependant d'installer les bossoirs de type Welin proposés par Carlisle, pour éviter des travaux supplémentaires en cas de changement de la loi[11]. Wrong Henry Bruce Ismay? Celui-ci est signé « Yamsi » par mesure de précaution[26]. Stock certificate for 10 shares of the International Mercantile Marine Company issued to Ismay, signed on the reverse by Ismay after selling the stock. Le premier des trois géants, l’Olympic, effectue son voyage inaugural le 14 juin 1911. Lorsque l'évacuation débute, Ismay aide tant bien que mal, conduisant un certain nombre de passagères aux canots de sauvetage[18]. Un article de Wikipédia, l'encyclopédie libre. “All has been occupied by Noise—Noise, the grand dynamism, the audible expression of all that is exultant, ruthless, and virile—Noise which alone defends us from silly qualms, despairing scruples, and impossible desires. Au cours de la traversée, Ismay s'entretient avec le chef mécanicien Joseph Bell au sujet d'un éventuel essai de vitesse si le temps le permet[16]. Tots aquests que diuen tant haurien de rendir-se a la grandesa d’aquesta obra de la tecnologia. Latest on Bryce Mitchell including news, stats, videos, highlights and more on ESPN He was one of the survivors, but because he survived many people thought he was afraid of dying and would later destroy his reputation. Ismay y participe, comme de coutume pour les voyages inauguraux de la compagnie, puis, en automne, émet le souhait de quitter la direction de l'IMM Co. pour se consacrer exclusivement à la White Star. The Ismay family name was found in the USA, the UK, Canada, and Scotland between 1841 and 1920. Zobrazit profily lidí, kteří se jmenují Bruce Ismay. Il parcourt le pont des embarcations et incite les marins à accélérer le chargement des canots. [a][4] The younger Ismay was educated at Elstree School and Harrow,[5] then tutored in France for a year. Pier-Luc Laurin, âgé aujourd’hui de 30 ans, est devenu en 2017 le plus jeune conseiller municipal élu à Prévost. Cependant, le capitaine Smith est jugé seul responsable, et Petersen est blâmé pour son comportement[41]. The book The White Star Line: An Illustrated History (2000) by Paul Louden-Brown states that this was unlikely, and that Ismay's record does not support the notion that he had any motive to do so. Mrs. Florence Ismay, widow of J. Bruce Ismay, the chairman of the White Star Line at the time of the Titanic disaster in 1912, died at her home today. Joseph Bruce Ismay retired from active affairs in the mid-1920s and settled with his wife in Connemara, Co Galway. The most Ismay families were found in the UK in 1891. Son principal ennemi est William Randolph Hearst, directeur d'un grand groupe de journaux hostile à Ismay depuis qu'il a refusé de lui donner des informations sur les perspectives de la compagnie[29]. These vessels were designed more for size and luxury than for speed. George Bruce Ismay (6 June 1902 – 30 April 1943), who married Florence Victoria Edrington in 1926. Dans les mini-séries Le Titanic et Titanic, Bruce Ismay tient le mauvais rôle, comme dans de nombreux documentaires. Aujourd'hui encore, il pâtit d'une image négative, que ce soit dans l'opinion publique ou les films et documentaires, que ses défenseurs ne parviennent pas à faire oublier. He stuck with the difficult task and during his twenty-five-year chairmanship hardly a page of the company's minutes does not contain some mention of the Titanic disaster. [26] Carter's own behaviour and reliability, however, were criticised by Mrs. Lucile Carter, who sued him for divorce in 1914; she testified Carter had left her and their children to fend for themselves after the crash and accused him of "cruel and barbarous treatment and indignities to the person". Mr Bruce Ismay, who died yesterday at his residence, 15 Hill Street, Mayfair, at the age of 74, was well-known, particularly in Liverpool, as an able ship owner. Marc-Oliver Neveu, 21 ans, est co-porte-parole du parti municipal Mouvement Jérômien et souhaite se présenter comme candidat aux prochaines élections de 2021. Le 26 février suivant, Ismay adresse une lettre à John Pierpont Morgan fixant son départ au 30 janvier 1913[2]. En 1902, Ismay négocie le rachat de sa compagnie par l'International Mercantile Marine Company (IMM Co.), un trust fondé par le financier américain John Pierpont Morgan, regroupant de nombreuses compagnies maritimes dont la White Star Line est le joyau. Brute Ismay'. Ismay retired from active affairs in the mid-1920s and settled with his wife in Connemara, Co Galway. L'enquête est également moins politisée[Note 5],[34]. [...] Comme vous le savez, je ne suis pas favorable à l'idée d'essayer de débarquer les passagers mardi après-midi, mais si, après en avoir parlé avec Lord Pirrie, le Capitaine Smith et M. Bell, l'avis général est de le faire, vous pouvez être assuré que je ne permettrai pas à mon opinion seule de s'interposer[31]. Going Down. THE AFTERMATH Joseph discovered that what was going on and that the Titanic was going to sink Soon later, he realized that at least half the passengers would die Il se retire complètement du monde des affaires en 1934. [7], On 4 December 1888, Ismay married Julia Florence Schieffelin (5 March 1867 – 31 December 1963), daughter of George Richard Schieffelin and Julia Matilda Delaplaine of New York, with whom he had five children:[8], In 1891, Ismay returned with his family to the United Kingdom and became a partner in his father's firm, Ismay, Imrie and Company. Malgré son étonnement (et ses 72 ans), Ismay accepte mais intervient trop tard pour empêcher la fusion. La somme versée par Morgan représente dix fois le chiffre d'affaires de la White Star en 1911. Dans le film, Ismay demande au commandant de forcer l'allure pour arriver mardi soir et pouvoir faire la une des journaux du mercredi matin. Dans Titanic de James Cameron, Bruce Ismay est interprété par Jonathan Hyde. Thomas Bruce Ismay (18. února 1894 – 27. dubna 1954), od 19. dubna 1922 manžel Jane Margaret Seymour, Evelyn Constance Ismay (17. července 1897 – 9. srpna 1940), od roku 1927 manželka Basila Sandersona (1894–1971), George Bruce Ismay (6. června 1902 – 30. dubna 1943), od roku 1926 manžel Florence Victorie Edrington. À la suite de la commission d'enquête, Ismay et les officiers survivants du paquebot regagnent l'Angleterre à bord de l’Adriatic. En effet, le premier jour, il suspend son manteau et son chapeau avec ceux de son père comme il le faisait lorsqu'il lui rendait visite. ». Costelloe Lodge was burnt by republicans in 1925 and rebuilt in 1925. Carter Says They Got in When No Women Were There", https://www.belfasttelegraph.co.uk/entertainment/theatre-arts/did-joseph-bruce-ismay-dress-as-a-woman-to-flee-titanic-28603354.html, "The Annual RPI and Average Earnings for Britain, 1209 to Present (New Series)", Agreement Concerning the Shipwrecked Vessel RMS Titanic, https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=J._Bruce_Ismay&oldid=994157301, Directors of the London and North Western Railway, Articles with French-language sources (fr), Short description is different from Wikidata, Wikipedia articles with SNAC-ID identifiers, Wikipedia articles with WORLDCATID identifiers, Association footballers not categorized by position, Creative Commons Attribution-ShareAlike License, Chairman and Managing director of White Star Line, Margaret Bruce Ismay (29 December 1889 – 15 May 1967), who married George Ronald Hamilton Cheape (1881–1957) in 1912, Henry Bruce Ismay (3 April 1891 – 1 October 1891), Thomas Bruce Ismay (18 February 1894 – 27 April 1954, Evelyn Constance Ismay (17 July 1897 – 9 August 1940), who married. Now descendants of Ismay, … [30], Ismay maintained an interest in maritime affairs. Joseph Bruce Ismay, né le 12 décembre 1862 et mort le 15 octobre 1937, est un homme d'affaires britannique, président pendant plusieurs années de l'International Mercantile Marine Co., un trust regroupant plusieurs compagnies maritimes financé par John Pierpont Morgan. Ezután az apja irodájában dolgozott négy évig, utána bejárta a világot. The writer Ben Hecht, then a young newspaperman in Chicago, wrote a scathing poem contrasting the actions of Captain Smith and Ismay. Les adaptations de l'histoire du Titanic ne sont pas toujours tendres avec Ismay. It published lists of all those who died but in the column of those saved it had just one name – Ismay's."[31]. Alors que le cinquième officier Harold Lowe est occupé à faire descendre un canot, Ismay s'emporte : « Plus vite, descendez les plus vite ». Il s'occupe notamment d'une compagnie d'assurances qui se charge de payer les dommages dus par la White Star Line[31]. Ismay déclare quant à lui devant la commission d'enquête qu'il a sauté car personne d'autre ne se trouvait sur le pont à ce moment[18] ; en effet, le canot C quitte le navire avec quarante personnes à son bord pour une capacité de 47 passagers et il est le dernier mis à la mer à tribord[24]. Joseph Bruce Ismay (12 Desember 1862 – 17 Oktober 1937) adalah seorang pebisnis Inggris yang menjabat sebagai ketua dan direktur pelaksana White Star Line.Ia mendapat perhatian internasional ketika pejabat berpangat tertinggi di White Star ini masuk di antara 706 korban selamat (dibandingkan dengan 1.517 korban tewas dari total 2.223 awak dan penumpang) pelayaran perdana kapal samudra …
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